VÝZNAMNÁ KAPITOLA V TALIANSKEJ HISTÓRII

Piaggio sa môže pochváliť dlhou históriou v talianskom priemysle a doprave.

Už v roku 1882, Enrico Piaggio otvoril továreň na výrobu námorných súčiastok. O pár rokov neskôr nasledovalo založenie spoločnosti Piaggio & C Rinaldom Piaggio,ktorá od roku 1889 pôsobila v oblasti koľajovej dopravy.

Spoločnosť debutovala v leteckej oblasti v roku 1916 a po sérii vzostupov a pádov, sa konečne priblížil svet jednostopových vozidiel. V roku 1964 sa letecká (IAM Rinaldo Piaggio) a motocyklová (Piaggio & C.) divízia rozdelili na dve nezávislé spoločnosti, a pripravili tak cestu pre zrodenie talianskej mobility v dôsledku ekonomického boomu v týchto rokoch.

Od roku 1960, Piaggio začal chrliť sériu veľmi úspešných produktov.

Ciao, praotec moderného mopedu, sa zrodil v roku 1967.

V rokoch 1990 až 1994, Piaggio predstavil model Sferal, prvý skúter zložený z plastovej karosérie, nasledovaný modelom Hexagon, kotrý sa stal míľnikom v kategórii maxi-skútrov. V rokoch 1973 až 1988, bol model Bravo veľkým hitom a bol predstavený rad nových modelov ako Cosa, Superbravo a Grillo.

Piaggio Beverly - Piaggio Liberty

Zrodil sa ako 50ccm moped v roku 1997 a okamžite si vybojoval miesto na trhu ako vysoko inovatívny produkt, Liberty sa čoskoro stal jedným z najpopulárnejších veľko-kolesových skútrov vďaka jeho mladej a dynamickej línii, vynikajúcej kvalite spracovania a konkurencieschopnej ceny. Charakteristickým rysom v tejto kategórii je venovanie značnej pozornosti na detail.

V roku 2001 bol predstavený model Beverly, mimoriadne agilný, spoľahlivý a bezpečný skúter, ktorý spôsobil revolúciu na trhu, rýchlo stáva absolútnou jednotkou v predaji v prestížnej kategórii veľko kolesových skútrov. Nasledujúci rok, bol kompletne prepracovaný v štýle a technológii, priniesol nový elegantný a osobitý vzhľad, vysoko kvalitné spracovanie, ako vždy garanciu najvyššej bezpečnosti a výkonu. V roku 2012, boli najpredávanejšie Piaggio veľko-kolesové skútre obohatené o nový model - Sporttouring Beverly, ktorý je vybavený novým motorom 350ccm (tak kompaktný ako 300cc, ale s výkonom 400cc), ktorý interpretuje triedu a eleganciu Beverly v športovej verzii. Tento novorodenec je prvým skúterom na svete, ktorý je vybavený ABS / ASR, umožňujúcm tak využívať maximálny výkon v úplnom bezpečí.

Piaggio X10 - Piaggio MP3

Piaggio MP3 je naklápací trojkolesový skúter, ktorý ponúka bezpečnosť, priľnavosť a stabilita nedosiahnuteľnú s jednostopým vozidlom, v kombinácii so značnou silou a obratnosťou, pre čistú zábavu a maximálne potešenie z jazdy. Tieto víťazné rysy získali MP3 obrovský úspech od svojho uvedenia na trh v roku 2006. Použitie troch kolies, z ktorých dve sú vpredu, bol revolučným technickým pokrokom, ktorý viedol ku skutočne unikátnemu skútru a obnovil samotný pojem dynamickej stability. Tento "recept" viedol k rozšíreniu verzií v priebehu rokov tak, aby vyhovovali najrôznejším potrebám zákazníckej základne. To vyvrcholilo uvedením skútra MP3 Hybrid, prvého skútra na svete, s paralelným hybridným pohonom a plug-in technológiami, a MP3 Yourban, stvoreného pre mestské a neformálne využitie vynikajúcej stabilitu a bezpečnostných prvkov na MP3.

V roku 2007 bol predstavenýl Piaggio Hys (Hybrid Scooter), prototyp hybridného pohonu ako revolučný prevrat mestskej mobility. K dispozícii v troch rôznych prototypoch postavených na základe modelov Vespa LX, X8 a MP3, Piaggio Hybrid Scooter kombinuje konvenčný spaľovací motor s nízkym dopadom na životné prostredie s elektromotorom s nulovými emisiami.

V roku 2012 bol predstavený nový model Piaggio X10 - k dispozícii s tromi modernými motormi (125, 350 a 500) pripravený splniť najrôznejšie potreby dochádzania - spraviť z cestovania každodenný luxus. Týmto modelom sa Piaggio vracia do segmentu Gran Turismo. Skúter X10 - vlajková loď na dvoch kolesách, určený pre tých, ktorí chcú maximálny komfort so všetkou talianskou eleganciou - ponúka moderné, elegantné a atraktívne línie, ktoré boli navrhnuté v aerodynamickom tuneli, v kombinácii s množstvom zariadení a prvotriedny výkon.